Copywriting vs. Content Writing: Care este diferenţa?
Un Content Writer și un Copywriter pare să fie același lucru, nu-i așa? Ambii scriu cuvinte folosite în conținutul online și offline, așa că par a fi doar nişte denumiri pentru ceea ce este în esență un scriitor, sau?
De fapt, cei doi termeni sunt foarte diferiţi şi acționează ca o piatră de temelie unul pentru cealălalt; gândiți-vă la aceşti termeni ca la două fețe diferite ale aceleiași monede, deoarece, deși există asemănări în cele două seturi de competențe, există și unele diferențe clare.
Din perspectiva marketingului tradițional, răspunsul este destul de simplu.
Ce este un Content Writer?
Scriitorii de conținut creează o gamă de tipuri diferite de conținut folosind cuvântul scris; de obicei de lungă durată, conținut bogat, care este optimizat pentru motoarele de căutare.
Atunci când un scriitor de conținut creează o bucată de conținut, cel mai probabil are în vedere utilizarea cuvintelor cheie, Meta și modul în care acțiunile și link-urile către piesă vor amplifica conținutul. Un scriitor de conținut poate fi, de asemenea, cunoscut pentru a crea “conținut veșnic verde”; articole, pagini site, postări pe blog, status Facebook, newsletter, albume și alte tipuri de conținut de lungă durată.
Un Content Writing are scrierile destul de jurnalistice, textele redacționale țin de competența lor, scriind, în general, bucăți de conținut cu numere mai lungi de cuvinte și detalii complicate. Aceste texte autoritare funcționează mai bine atunci când sunt folosite în mediul online şi au ca scop vânzarea, informarea şi apropierea; educă cititorul, îl emoţionează, îi schimbă opinia sau atitudinea.
Totuşi, este altfel decât un Copywriter?
Ce este un Copywriter?
Copywriterii sunt de obicei utilizaţi în scrierea de materiale publicitare, specializaţi în scrieri scurte, cum ar fi titluri sau anunțuri de presă, afişe, broşuri, bannere, video, anunţuri publicitare, makete, stikere etc.
Asta nu înseamnă că un Copywriter nu ar trebui să aibă matriale lungi în arsenalul lui. Copywriterii sunt lăudați pentru ideile şi crearea de cuvinte în campanii, în cazul în care materialul de marketing este folosit pentru a convinge o persoană sau un grup de a gândi sau de a acționa într-un mod special. Acest lucru se realizează, în general, în texte scurte sau în povestiri, evocând emoții și o legătură personală cu publicul; de asemenea, se foloseste un ton plin de umor sau jovial şi de regula sunt scrise la peroana I. De fapt, pentru un copywriter, coerența este vitală deoarece apelează la nevoia imediată a consumatorului, îl îndeamnă la o acţiune şi are ca scop vânzarea. Cu alte cuvinte, este o acţiune de marketing orientată spre profit.
De fapt, ceea ce vedem este o tranziție a copywriter-ului către scriitori de marketing online, cum ar fi publicitatea pe display, creând o prezență online mai puternică. De-a lungul timpului, aceştia vor migra în mod natural spre Content Writing.
Cum lucrează un Content Writer şi un Copywriter?
Deși acest lucru nu este întotdeauna definitiv, un Content Writer pare să aibă o perioadă mai lungă de timp pentru realizarea muncii lor decât un Copywriters. Lucrarea unui Content Writer este rezultatul unui conținut bine planificat, în timp ce unui Copywriter i se poate solicita în ultimul minut o machetă.
Pentru realizarea unui conţinut bun, este nevoie atât de un Content Writer cât şi de un Copywriter, sau de o singură persoană capabilă să le facă pe ambele foarte bine. În orice caz, unul fără celălalt este o risipă de timp şi conţinut.
Aveţi blog cu conţinut foarte bun însă cu puţini cititori?
Dacă scrieți articole grozave pe care oamenii le-ar plăcea citii, dar nu obțineți traficul pe care îl doriți, problema poate fi redactarea ineficientă a textului, mai exact:
Utilizarea eficientă a tehnicilor de Copywriting vă va propulsa automat în rândurile blogurilor cele mai populare din lume? Din pacate nu.
Investitorii inteligenți trebuie să țină cont de aceste principii de marketing de conținut:
Conținutul foarte bun oferă un mesaj de vânzare fără a se simți intenţia de vânzare, iar în felul acesta atrage potențialii clienți. De aceea, multe dintre cele mai clare minţi de copywriting favorizează acum o abordare “net content”. Acestea combină un Copywriting strategic cu un Content Writing excelent pentru a obține cele mai bune rezultate din ambele categorii.
Tu ce parere ai?