Sfaturi rapide pentru îmbunătăţirea vitezei website-ului: Optimizare Website
Google își actualizează continuu algoritmul de căutare pentru a furniza cele mai relevante informații utilizatorilor. O schimbare în algoritmul de căutare Google poate avea un impact imens asupra traficului pe website. Aşadar, website-urile prietenoase cu dispozitivele mobile înregistrează un impuls de 11% trafic în lunile următoare. Este important să rețineținem că Google nu face aceste actualizări ale algoritmului de căutare pentru a înnebunii lumea, ci o face astfel încât să poată oferi utilizatorilor cele mai bune rezultate pe baza tendințelor în continuă evoluție.
Companiile locale nu numai că au nevoie de un website optimizat pe mobil, ci și de o viteză rapidă a acestuia. În cazul în care website-ul tău este încărcat lent, Google vă va scădea vizibilitatea aproape pretutindeni – și acesta include rezultatele căutării locale și mobile.
De ce contează viteza site-ului?
Google a raportat că 67% dintre vizitatorii website-ului vor trece la un alt site dacă este nevoie de prea mult timp pentru încărcare. Viteza website-ului este cantitatea de timp necesara pentru ca un vizitator să vadă conținutul.
Când îmbunătățiți viteza website-ului, atingeți 3 goluri:
Vizitatorii sunt mai susceptibili să rămână și să convertească: algoritmul Google pentru motoarele de căutare ia în considerare timpul pe care un vizitator îl petrece pe website-ul tău în momentul determinării clasamentului. Cu cat vizitatorul va petrece mai mult pe website, cu atat v-a arăta mai bine clasamentul. Și cu cât viteza de încărcare a website-ului este mai rapidă, cu atât mai mulți vizitatori vor rămâne.
Viteza website-ului este un factor consistent indiferent de dispozitivul pe care îl utilizează cineva. Prin luarea de măsuri pentru a îmbunătăți viteza website-ului, acesta se va încărca rapid atât pe telefoanele mobile, cât și pe computerele desktop. În timp ce spațiul de lucru este încă un driver de trafic mare, trebuie să aveți un site mobil rapid; mai ales acum când peste jumătate din căutările locale apar pe un dispozitiv mobil. De asemenea, ştim că nu doriți să reduceți aproape 50% din traficul potențial pe website-ul vostru din cauza vitezei de încărcare lentă.
O experiență mai bună a utilizatorilor este mai plăcută pentru toți: dacă traficul vostru vine de pe un dispozitiv mobil sau de pe un computer desktop, vizitatorii nu vor să aștepte încărcarea website-ului și vor trece repede la următorul rezultat pe lista lor de căutare.
Instrumente pe care le puteți utiliza pentru a analiza viteza website-ului:
Pingdom testează timpul de încărcare al unei pagini web, rulează o analiză și identifică blocajele.
Google PageSpeed Insights va analiza conținutul unei pagini web și va genera sugestii pentru a face încărcarea mai rapidă.
Pingdom este un instrument foarte ușor de utilizat, dar va trebui să vă abonați (există o încercare gratuită de 30 de zile). Dacă sunteți în căutarea de a extinde website-ul în timp și sunteţi îngrijorați că viteza acestuia va deveni o problemă, Pingdom ar putea fi cel mai bun test. Cu toate acestea, pentru majoritatea companiilor mici, Google PageSpeed Insights, vă va oferi mai multe informații decât suficiente pentru a îmbunătăți viteza website-urilor.
Cât de rapid este destul de repede?
Înainte de a începe să căutați un minim de bază, să aruncăm o privire la ceea ce așteaptă consumatorii și să încercercaţi să satisfaceţi (sau să depășiţi!) așteptările lor:
47% dintre oameni se așteaptă ca o pagină Web să se încarce în <2 secunde.
67% dintre vizitatori vor abandona o pagină care durează 3 sau mai multe secunde pentru încărcare.
Conform acestui studiu științific, timpul de așteptare tolerabil pentru recuperarea informației este de aproximativ 2 secunde – DAR dacă un site are o bară de încărcare care măsoară progresul, perioada de așteptare scade la 38 de secunde.
40% dintre cumpărători spun că nu vor aștepta mai mult de 3 secunde pentru încărcarea unui site web.
Un timp de încărcare de 1 secundă ar fi frumos, dar poate fi o provocare pentru a obține acest lucru (mai ales la unele pagini care au mult conținut pe ele). Încercați să obțineți un timp de încărcare de 3 – 7 secunde. Dacă aveți peste 10 secunde, este necesar să vă reevaluați pagina și să aflați ce puteți face pentru a îmbunătăți viteza website-ului.
6 sfaturi utile pentru a îmbunătăți viteza website-ului:
Instalați Google PageSpeed pe serverul vostru.
PageSpeed face o mulțime de lucru pentru voi, ceea ce îl face unul dintre cele mai utile ustensile pentru a îmbunătăți viteza website-ului. Viteza paginii îmbunătățește gradul de întârziere a paginilor web și a lățimii de bandă, încorporând automat cele mai bune practici în resursele paginii.
Cel mai bun dintre toate, PageSpeed, face actualizări universale pentru toate paginile web și pentru activele de pe ele (CSS, imagini etc.) fără a vă obliga să modificați conținutul sau designul website-ului.
Optimizați imaginile.
În timp ce este nevoie de imagini impresionante pe site-ul vostru, spațiul pe care îl ocupă nu este minim. Dacă doriți să aveți imagini de calitate pe website, sunteți adesea forțat să utilizați fișiere de imagine mari (JPG, EPS, PNG) care trag în jos viteza de încărcare a site-ului.
Reduceți mărimea fișierelor (imagini pe blog, pe întregul conținut al site-ului și chiar pe logo) până la aproximativ 96 px sau dpi și veți mări viteza paginii fără a compromite orice calitate a imaginii de pe web.
Dacă ceea ce tocmai v-am scris a fost de neînţeles, verificați pe Kraken. Aceştia oferă servicii de optimizare a imaginii la un preț competitiv (gratuit!).
Utilizați o gazdă web rapidă
Este tot mai bine cunoscut faptul că gazda web poate avea o influență majoră asupra faptului că website-ul vostru este rapid sau lent. În funcție de cantitatea de trafic pe care o vede website-ul, este posibil să trebuiască să faceți upgrade la o gazdă web, cum ar fi WP Engine, Storm on Demand sau Hetzner.
Opriți toate pluginurile neutilizate.
Dacă colectați pluginuri ca niște persoane care colectează pantofi, trebuie să faceți un inventar pe care îl utilizați de fapt. Doar pentru că puteți avea toate aceste plug-in-uri, nu înseamnă că ar trebui să le utilizaţi pe toate pentru că acestea blochează sau încetinesc website-ul.
Gândiți-vă la website-ul vostru ca la dulapul unui fanatic de încălțăminte neorganizat. În fiecare dimineață, când se pregătește să muncească, trebuie să-și sorteze toate perechile de pantofi pentru a decide care să-i poarte, ceea ce ia timp pentru că trebuie să sorteze o mulțime de pantofi.
Morala povestii: curăță-ți dulapul!
De fiecare dată când cineva vizitează website-ul vostru, protocoalele de cod scanează prin toate aceste plug-in-uri și apelează informații de la fiecare (chiar și informații care nu sunt afișate). Sortarea prin toate datele necesită timp, ceea ce încetinește timpul de încărcare a site-ului.
Efectuați un audit rapid al pluginurilor vitale și dezactivați cele care nu sunt necesare.
Design responsiv.
Dacă nu am reușit să ajungem încă la acest punct, aveți nevoie de un website proiectat în mod corespunzător (într-adevăr, l-ați putea numi un site web „responsabil”).
Un site web receptiv este unul care are un design care răspunde tipului de dispozitiv pe care îl folosește un utilizator, indiferent dacă acesta este mobil, tabletă sau desktop. “Responsive website” se adaptează la spațiul de vizualizare disponibil, astfel încât fiecare interacțiune cu site-ul vostru să fie perfectă – în orice mod pe care un utilizator îl alege să îl vizualizeze.
Minimizează redirecționările.
În timp ce va fi necesar să redirecționați periodic o adresă URL, mențineți-le la un nivel minim deoarece acestea produc o întârziere a paginii. În plus, nu trebuie să aveți niciodată mai mult de o redirecționare către o anumită resursă.
Îmbunătățirea vitezei website-ului poate părea o mulțime de lucruri suplimentare ce trebuiesc făcute, însă rentabilitatea investițiilor este bine meritată. Clienții se așteaptă ca website-ul vostru să se încarce rapid și să furnizeze prompt informațiile necesare. Și motoarele de căutare recompensează website-urile care vizează să ofere cea mai bună experiență posibilă consumatorilor.